Funkční trénink

funkcni-trenink-1Je cvičení, které učí jedince ovládat tělo ve všech rovinách pohybu. Jedná se o trénink pohybů, ne svalů. Biomechanickou podstatou pohybů jsou kinematické řetězce (skupiny svalů a kloubů spolupracujících na zajištění pohybu), které jsou ve většině uzavřené a nejedná se o izolované cviky.

Funkční trénink v základě vychází z pohybů běžného života, které jsou specifické širokým rozsahem pohybu, resp. jeho komplexností, a propojením práce více svalových skupin najednou za vlivu vnějších a i vnitřních podmínek (kolik podnětů, tolik odpovědí pohybového aparátu.)

funkcni-trenink-2Základním cvičebním prostředkem je naše vlastní tělo (váha, výška, těžiště aj.). Dále jsou využívány jednoruční činky, ower bally, kettlebell, expandery, balanční plošiny, TRX, core back, gym balóny,medicinbaly, žebřík aj.

K dosažení optimálního nastavení tréninkové zátěže nevede jen jedna cesta. A to je jeden z důvodů, proč je funkční trénink uměním a zároveň vědou. Je zapotřebí pozoruhodných znalostí a zkušeností, abychom byli schopni sestavit ten nejvhodnější tréninkový plán.

DRUHY FUNKČNÍCH TRÉNINKŮ

Basic

* vhodné pro začátečníky. Většinou cvičení s vlastní váhou těla, zaměření především na správné technické provedení cviků a zdravotní aspekt. Naučíte se cvičit a neubližovat si při tom.

* prevence zranění, zlepšení držení těla, koordinace a flexibility, posílení hlubokého stabilizačního systému páteře – středu těla. Vhodné také jako cvičení po zranění = forma rehabilitace.

 Activ

* vhodné pro aktivní (sportující) lidi, kterým není pohyb cizí. Zapojení celého těla, tento trénink napodobuje pohyby z běžného života (dřepy, rotace, výpady apod.) a posouvá Vás do další pohybové roviny za pomocí např. TRX, TRX Rip, Bosu, expandérů, kettlebelů atd.

* prevence zranění, postupné zvyšování výkonnosti a síly, vyrovnání svalových dysbalancí, zlepšení fyzické kondice, koordinace a flexibility, posílení hlubokého stabilizačního systému páteře – středu těla.

Sport

* vhodný pro pokročilé, kteří už mají s funkčním tréninkem zkušenost a chtějí se posunout dál – dát si do těla s respektem ke svým limitům. Náročnější, intenzivnější cvičení. Komplexní tréninkový program s vlastním tělem, zátěží a pomůckami.

* rozvoj síly, růst svalové hmoty, zlepšení fyzické kondice, posílení hlubokého stabilizačního systému páteře – středu těla.

 Activ ženy

* cvičení pouze pro ženy. Zaměřujeme se na problémové partie (tj. bříško, zadek, stehna), ale samozřejmě nezapomínáme ani na ostatní části těla.

* zlepšení fyzické kondice, formování postavy, posílení hlubokého stabilizačního systému páteře – středu těla.